TIP

TIP | Proč zařadit chia semínka do každodenního života?

7:32:00 Nela Procházková 8 Comments

Já jsem o chia semínkách slyšela před xx měsíci, ale vždy mě od jejich koupi odrazovala cena. 
Pouze jsem o nich říkala mamce a ségře, ty si je ve zdravé výživě koupily a patří do jejich denního pitného režimu, jelikož je stále mají v láhvi s vodou. 
Já si je stále nekupovala, ale čím dál více jsem o jejich pořízení přemýšlela. Poprvé jsem je ochutnala u sestry, když mi dala napít. 

První pocit? Ne asi po nich přestávám toužit, jelikož v láhvi vypadaly jak slizcí broučci s krovkami, při polykání jako bych polykala písek a po několika hodinách jsem je stále nacházela mezi zuby v puse. 


Když se mi před několika dny naskytla možnost si chia semínka objednat přes e-shop TADY.
Od e-shopu jsem získala slevový kód -10% pro Vás čtenáře, který je platný do 30.9.2015. Kód naleznete v postranním panelu blogu!
Hned letěly do elektronického košíku, ještě s několika věcmi, o kterých ale brzy v jiném článku! 

V nabídce měly buď 100 gramů nebo 400 gramů, já si vybrala tu první volbu. O posledním prázdninovým víkendu byl druhý pokus v konzumaci chia semínek, ale tentokrát ne v pití, ale v jídle.
Udělala jsem velice zdraví chia pudink, na který se můžete těšit již tuto neděli.
  1. Chia semínka obsahují ohromné množství vlákniny.
  2. Obsahují omega-3 masté kyseliny, které jsou druhem tuků, který mnoho lidem v jídelníčku chybí a to je špatně!
  3. Jedná se o velice kvalitní rostlinnou bílkovinu.
  4. Obsahují mangan, kterého mají v 90 gramech denní dávku!
  5. Obsahují fosfor, který je velice důležitý pro kosti a zuby.
  6. Jsou velice vhodné pro hubnutí, jelikož v tekutině znásobí až 12x svojí velikost a žaludek zasytí.
  7. Snižují krevní tlak, takže jsou velice vhodné pro diabetiky.
  8. Obsahují vitamín B1,B2,B3,B9,B12 a vitamín A.
  9. Dodávají tělu energii.
  10. Jsou vhodné pro celiaky, vegany i vegetariány.
  11. Mohou je konzumovat i děti, těhotné a kojící ženy.
  12. Jsou 3x lepší než borůvky.
  13. Zlepšují imunitu.
  14. Podporují rychlé a plné uzdravení v poporodních oblastí.
  15. Hydratují pokožku zevnitř.
  16. Zejména v létě chrání tělo před dehydratací.
  17. Bohaté na protein, kterého obsahují až 20%.
  18. Snižují riziko cévní mozkové příhody.
  19. Prevence proti vzniku rakoviny.
  20. Podporují metabolismus a kvalitu stolice.
Pořád si myslíte, že nejsou chia semínka zdravá? 
  • Chia semínka mají 2x více vlákniny než vločky
  • 2x více draslíku než banán
  • 3x více železa než špenát
  • 3x více selenu než len
  • 4x více fosforu než mléko
  • 5x více proteinu než červené fazole
  • 5x více vápníku než mléko
  • 7x více omega3 než losos
  • 15x více hořčíku než brokolice

ZNÁTE CHIA SEMÍNKA?
MÁTE JE VE SVÉM KAŽDODENNÍM ŽIVOTĚ?

Dále si můžeš přečíst

8 komentářů:

  1. Chia semínka mám ráda a jím je téměř každý den :-)
    HAUTE BASICS

    OdpovědětVymazat
  2. super článok! musím si ich konečne kúpiť :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  3. Chia semínka jsou skvělá, používám je do jogurtu, do kaše, klidně i do salátu, prostě všude :) Stala jsem se pravidelnou čtenářkou a budu ráda, pokud se staneš mou :)

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, chia semínka se hodí snad do všeho :-D!
      Jsem ráda, že jsi má nová čtenářka..

      Vymazat
  4. Chia semínka miluju! Přidávám je do kaší, ale ráda bych vyzkoušela i ten tvůj puding. Ještě častěji než já, je konzumuje má psice, zejména kvůli vápníku. Vypadá, že ji moc chutnají, ale faktem je, že díky svému apetitu labradora skonzumuje vše, takže těžko soudit.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pudink určitě vyzkoušej :).
      Třeba tvé psici opravdu chutnají, abych se přiznala, tak mě nenapadlo je dát pejskovi.. Asi to vyzkouším, můj pejsek nesní vše, tak uvidím :-D

      Vymazat

Všem děkuji za komentáře a těším se na tvojí další návštěvu!