TIP

TIP | Využití chia semínek v kuchyni

7:55:00 Nela Procházková 22 Comments

Přesně před týdnem jsem vydala článek o chia semínkách, který byl plný informací (TADY). V neděli jsem vydala jedno sladké a moc dobré "využití" v kuchyni s chia semínky a to v podobě kokosového pudinku (TADY)! Do budoucna plánuji rozhodně více dobrých a zdravých pokrmů s chia semínky na blogu.
Chia semínka se dají dát skoro do všech jídel či různých nápojů, ale stále je tam to slovo skoro :-D.
Já mám chia semínka z e-shopu nu3tion.cz, nákup opravdu doporučuji! 

Hlavní základ gelu z chia semínek:
Smícháme 1 PL chia semínek s 10 PL tekutiny (vody). 
Po pár hodinách se vytvoří hustý gel, který se dá použít v mnoha jídlech..
Gel se dá použít i do různých těst místo vajec, což je velice vhodné pro vegany!


SLANÁ JÍDLA:
Chia semínka jsou skvělá do salátů, pomazánek, mletých mas = karbanátků, vaječné omelety, rizota, pečiva, gottage, cottage, bramborové kaše, pyré, těstovin, bulguru, kuskusu, jáhel, bramboráků, pizzy, dresingů, tortill, k zahuštění polévek a omáček, dušených jídel, nebo pouze posypat žitný chléb s tvarohem či posypat grilovanou rybu, lososa. 
Upéct z nich krekry.
Zobrazování obrázku obrázek.JPG


SLADKÁ JÍDLA:
Chia semínka se hodí do ovocných salátů, krémů, kaší, jogurtů, tvarohů, koláčků, palačinek, lívanců, waflí, vdolečků, buchet, musli, granoly, sušenek, musli tyčinek, muffinů, zmrzlin, placiček, cukroví, dortového těsta nebo pouze posypat čerstvé ovoce.
Zobrazování obrázku obrázek.JPG


NÁPOJE:
Chia semínka lze dát i do proteinového nápoje, vody, smoothie, džusů, koktejlů, mléka a kefíru..


DO ČEHO DÁVÁTE CHIA SEMÍNKA VY?

Dále si můžeš přečíst

22 komentářů:

  1. Mám doma CHIA a najčastejšie ich miešam do jogurtu alebo kakaa :) Poprípade do čokoládových jedál no stále dodržiavam dávkovanie - max. 2 lyžičky


    Pozývam ťa aj tvojich čitateľov na Môj blog www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk na ktorej taktiež prebieha GIVEAWAY o AVON balíček

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katarina, děkuji za komentář a pozvání do tvé giveaway! :)

      Vymazat
  2. Chia semínka miluju, používám je do kaší, do jogurtů :)

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji vyzkoušet i do jiného jídla.. Tam jsou také skvělé ;)

      Vymazat
  3. ja som ich mala s banánovými placinkami u sesternice. bolo to naozaj dobré! :).

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat
  4. I love chia seeds! I have recipe for chia pancakes on my blog :)

    I hope that you visit my blog too and stay for longer: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM :)

    P.S. Could you click this Choies link? I’ll be so enjoyed! Thank you!
    www.choies.com/product/golden-crystal-shield-multirow-charm-necklace_p45886?cid=6460jesspai

    Have a nice day!

    OdpovědětVymazat
  5. Já je miluju do jogurtu nebo jen tak s kiwi ! :)

    LenaČerge

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je měla dnes v jogurtu poprvé a byl skvělý :). No a s kiwi, to musí být lahoda!

      Vymazat
  6. Super článek :)
    Už dlouho po chia semínkách pokukuju, ale vždycky mě odradí cena :(
    Jak chutnají? Oříškově?
    Ještě taky srdečně zvu tebe i všechny tvoje čtenářky na giveaway o rtěnku v tužce od Maybelline Color Drama, ve dramatickém, podzimním odstínu :)
    I am clarella ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kláry, cena jde teď dolu. V Globusu, Kauflandu či Albertě se dají koupit do 50 Kč. Chuť? Chia semínka jsou spíše bez chuti :)

      Vymazat
  7. Chia semínka miluji, ráda si z nich dělám drinky, přidávám je i do mléčných nápojů. Paráda :)
    Budu ráda, když zavítáš :)
    www.baauuu.webnode.cz
    Baauuu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím, že jsou chia semínka hodně oblíbenou potravinou :)
      Děkuji za pozvání, ráda se mrknu!

      Vymazat
  8. Chia semiačka sú úplne mega a najčastejšie si ich dávam do ovocnej šťavy,tam sa mi osvedčili :D :)

    OdpovědětVymazat
  9. Kamarádka mi tohle dávala ochutnat ve škole a bylo to mega! Akorát mám rovnátka, takže to není úplně ideální, protože se mi do nich ty semínka zasekávají :/
    www.catherineribbon.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Teď zrovna máme chia poprvé doma, a i když jsem je jenom ochutnala, jsem z nich nadšená, v lednici se mi už dělá chia puding a já se těším na další jídla z chia :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chia semínka jsou opravdu skvělá! Chia pudink ti bude určitě chutnat.
      Velmi mě těší, že se těšíš na nové recepty, které na blogu budou brzy :-)

      Vymazat

Všem děkuji za komentáře a těším se na tvojí další návštěvu!