RECIPES | Fitness svačina na cesty - Strouhané jablíčko s mákem a chia semínky (RAW, vhodné pro vegetariány, vegany, bez lepku a laktózy)

5:50:00 Nela Procházková 25 Comments

Ovoce mám moc ráda a v jídelníčku by jsme ho měli mít denně! Nejhodnější je ho konzumovat buď k snídani či na dopolední svačinku, jelikož obsahuje cukry (těch se bát nemusíme) a sacharidy. Já jím nejčastěji z ovoce jablka, jelikož je mám přímo z naší zahrádky. 
Ale už mě nebavilo pouze samotné jablko nakrájené, takže jsem trošku hledala inspiraci a narazila na recept od Raw Mother&Daughter a upravila jsem si ho dle svého.
Tento rychlý a zdravý pokrm je skvělý na dopolední svačinku, do školy nebo na cesty do krabičky. 



Tento pokrm je skvělý na svačinku, jelikož vám jablíčka dodají energii, jsou vhodná při hubnutí, pomáhají proti rakovině prsou, plic, tlustého střeva, pánve a chrání kosti. 
Navíc mák obsahuje zdravé tuky, je dobrým zdrojem vápníku, železa, hořčíku, fosforu a draslíku. Skořice je naprosto geniální a proto jí mám ve svém jídelníčku denně! Podporuje funkci mozku, hlídá hladinu cukru, podporuje trávení, zrychluje metabolismus, snižuje tlak, ničí bakterie, mírní kašel, bolesti při menstruaci a podporuje chuť k jídlu. O tajemství chia semínek si můžete přečíst TADY

INGREDIENCE:
  • jablko
  • chia semínka
  • skořice mletá
  • 100% mletý mák (pozor na složení, někdy je ochucený) 
  • rozinky
POSTUP:
1. Omyjeme a očistíme jablko, které poté nahrubo nastrouháme.
2. Nastrouhané jablko posypeme skořicí, mákem, přidáme chia semínka a rozinky.
3. Všechno společně promícháme a zdravá svačinka je hotová!


STROUHÁTE SI JABLÍČKO NA SVAČINKU?
CO ŘÍKÁTE NA TENTO RECEPT?

Dále si můžeš přečíst

25 komentářů:

  1. To vypadá dobře jablíčka si do práce strouhám na podzim docela často, ale nenapadlo mě je smíchat s chia semínky, ty si většinou dávám jen do jogurtu.
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
  2. to vyzerá naozaj dobre nejaký ten víkend to určite vyskúšam :)
    ZuZu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, potom mi klidně pošli fotku na FB stránku blogu! Budu moc ráda :-)

      Vymazat
  3. Jako vegetarián říkám super :). Nenapadlo by mne smíchat chia semínka a strouhané jablko, díky za tip :).
    Martina Homoláková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš zač, společně to chutná opravdu skvěle :)

      Vymazat
  4. Paráda, mohu zkusit pro změnu do mého receptíku - já si strouhám jablko s mrkví, zamíchám s rozinkami, ořechy, medem a skořicí, taky mňamka ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! To si občas také dělám, je to mňamka, plus přidávám chia semínka :))

      Vymazat
  5. Mňam, super nápad smíchat s chia semínkama :) Ještě bych k tomu přidala mrkvičku :)

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  6. Rychlé a jednoduché. Když jdu někam ven, mám radši jablka celá, jelikož mi vadí jak zhnědnou když je necháš odležet, ale když jsem doma, občas si je nastrouhám. Když jsem byl malý, babička mi vždycky nastrouhaná jablka rozvařila na pánvi a měl jsem super horkou přesnídávku v tomhle podzimním počasí ;)

    T.H. z T.H.Svět

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aby ti nezhnědla, tak je doporučuji pokapat citrónem :))

      Vymazat
  7. Great post dear! I love it:)

    irenethayer.com

    OdpovědětVymazat
  8. Tak toto si zapíšem a urobím kamarátovej mamine (ona je celiatička)

    Čo je dobré to musím mať aktuálne i s GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať chutná :)
      Klidně mi potom pošli fotku na FB stránku blogu, budu moc ráda!

      Vymazat
  9. něco podobného si dělám taky a miluju to :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  10. Odpovědi
    1. Potom mi klidně pošli fotku na FB stránku blogu, budu moc ráda :)

      Vymazat
  11. u nás sú taktiež jablka z našej zahrady, vždy ked som išla okolo som si jedno odtrhla a zjedla, inak ovocie jem málo čo asi neni bohvie čo lebo zo supermarketov ho naozaj nemusím...iba ak banán :-D ja si jablka davam aj na ovsene vločky-kašu, a s makom to musí byť teda chuťovka skusím:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, je to mňamka :))
      Potom mi klidně pošli fotku na FB stránku blogu, budu ráda!

      Vymazat
  12. Mňam! Akurát by som vymenila hrozienka, ktoré nemám rada za kokos :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je :). Já rozinky i kokos miluji, ale zrivna v téhle kombinaci mi moc nesedí.. Rozinky tam dodají tu správnou chuť, ale lze vynechat!

      Vymazat

Všem děkuji za komentáře a těším se na tvojí další návštěvu!