RECIPES | Fitness jáhelné risotto se Šmakounem, mozzarellou, zelenými fazolky a chia semínky (vhodné pro vegetariány a bez lepku)

6:26:00 Nela Procházková 8 Comments

Risotto mám velmi ráda, nejčastěji ho mám z rýže.
Ale jednou jsme si vařila oběd sama a zrovna den předtím jsem do košíku v Tescu hodila balíček jáhel, takže jsem si uvařila risotto z jáhel, které má hlavně hodně zelenou barvičku, že by hlavní jídlo na zelený čtvrtek :-D. Jedná se o velmi zdravý, jednoduchý a rychlí recept, který se hodí i do krabičky na cestu!



Šmakoun je velmi zdravá potravina, plná bílkovin a bez tuků, cholesterolu, lepku a sacharidů. Je vyroben s čistého vaječného bílku, který je pouze tepelně upraven. O chia semínkách jsem již psala samostatné dva články (TADY) a (TADY).

INGREDIENCE:
  • 1/2 plátku Šmakoun přírodní
  • 1/2 mozzarelly
  • jáhly
  • chia semínka BIO (k zakoupení TADY)
  • mražené zelené fazolky
  • mražený nasekaný špenát mangold
  • syrovátka z mozzarelly
  • sůl
  • voda
POSTUP:
1. Dáme si vařit osolenou vodu na jáhly.
2. Mezi tím si cca 3x propláchneme jáhly, aby nebyly hořké!
3. Jakmile voda bude vařit, tak do ní přidáme jáhly a vaříme cca 15 minut. 
4. Mezi tím si na pánvi bez tuku orestujeme zelené fazolky a podlijeme je trochou syrovátek. Fazolky restujeme cca 3 minuty a poté přidáme nakrájený plátek Šmakouna a dál restujeme cca 4 minuty.
5. K uvařeným jáhlám přidáme nasekaný špenát, chia semínka a mozzarellu nakrájenou na kousky.
6. Hotové fazolky přidáme k jáhlám, promícháme a máme hotovo!
MÁTE RÁDI JÁHLY?
CO VY A ŠMAKOUN?

Dále si můžeš přečíst

8 komentářů:

  1. Tak tohle musím zkusit! Pěkný článek. :)

    OdpovědětVymazat
  2. na prvý pohľad mi to pripomenulo granadir možno u vas sa to inak vola je to vlastne zemiakova kaša z cestovinou, a uplne som si myslela že je to ono, ale toto je oveľa zdravšie a chia semienka som zatial videla len v nejakom jogurte alebo dezertoch toto može byť tiež super:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji.. Já mám raději když jsou jáhle měkké, ale ne úplně rozvařené.. Mrkni se na mé ostatní recepty, tam jich je plno s chia semínky :-)

      Vymazat
  3. Mňam ! Já bych místo fazolek, které nemusím, přidala třeba cherry rajčátka :) Vypadá to super

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Já právě fazolky mám moc ráda, ale s cherry by to bylo také moc dobré :))

      Vymazat

Všem děkuji za komentáře a těším se na tvojí další návštěvu!