KOSMETIKA,

TIP | Co nám škodí v kosmetice?

6:42:00 Nela Procházková 33 Comments

Skoro každá žena, velice mladá dívka, v dnešní době bohužel i malá holka denně používá dekorativní kosmetiku (make-up, řasenku, stíny a mnoho dalšího). Pečující a vlasová kosmetika je samozřejmě na denním pořádku u každého člověka. 
Více jak polovina žen ví, že používáním kosmetiky si sami sobě škodí, ale zkrátka to neřeší (já by se zařadila, tak na půl, jelikož jí používám, ale snažím se s používat i tu bio a přemýšlím nad tím). Ty ostatní ženy s tím něco dělají, takže používají pouze přírodní kosmetiku a nebo některé si myslí, že je to přírodní, ale v některých případech není. 
ZDROJ
Přírodní kosmetika je velice rozšířená a nyní i snadno sehnatelná, ale ne každá je 100% přírodní. 
V mnoha případech má pouze ten název či etiketu "přírodní", ale ve složení tomu už tak není!

V šampónech na vlasy nám nejvíce škodí sulfáty, které udělají krásnou pěnu, která je nakonec po celé koupelně a z vlasů jí vymýváme minuty a minuty. Samozřejmě to není jediná přísada, která by se v šampónech neměla objevovat. Mezi tu další přísadu patří silikony, díky kterým máme krásně hladké vlasy a jdou nám snadno rozčesat. Zkrátka nám usnadní čas a práci, ale pouze NÁM, našim vlasům a pokožce už tu práci neusnadňují. 
Silikony najdeme nejčastěji v korektorech, make-upech, lacích, sprchových gelech, krémech a atd.. Způsobují rychlé maštění vlasů, pleti, vypadávání vlasů, nadměrné zanášení pleti, ucpání póru a tvorbu pupínků. V krémech jsou silikony pro pocit hladké až sametové pokožky. 

Silikony ve složení najdeme pod názvem s koncovou: -cone, thi cone, thi conol, siloxane a silane. 

Dívky a ženy, které mají problémy s akné by se měly vyhnout kosmetice, která má ve složení vazelínu, lanolín, laurglulalkohol nebo oleje. Kdo má citlivou pokožku, tak by neměl používat produkty s alkoholem. 

Co špatného nalezneme ve složení:
  • UHELNÝ DEHET (FC&C a D&C) - nalezneme v kosmetice pro suchou a zarudlou pleť, v šampónech proti lupů a vším. Jedná se o hnědou nebo černou kapalinu, která páchne. 
  • TOLUEN - v nehtové kosmetice, hlavně v lacích na nehty. Je velice zdraví škodlivý!
  • OXYBENZON - v produktech na opálení s UV. Vyvolává alergické vyrážky a akné.
  • DEA/TEA/MEA - v šampónech, sprchových gelech, make-upech a v pečující pleťové kosmetice. Způsobuje svědění.
  • TRICLOSAN - v mýdlech, deodorantech, pastách na zuby a holících krémech. Dráždí oči.
  • AKRYLÁTOVÉ POLYMERY - ve styling. produktech a vlasové kosmetice. Způsobuje ucpání pórů, alergie a ekzémy. 
  • HLINÍK - v deodorantech a antiperspirantech. Podporuje výskyt rakoviny prsou. 
  • PARABENY - v šampónech, hydratačních produktech, krémech po holení, gelech a pastách na zuby. 
  • PEG - v tělových krémech. Vyvolává ekzémy a složí i jako projímadlo.
  • MASTEK - v dětské kosmetice a dekorativní kosmetice. Způsobuje dýchací potíže!
  • FORMALDEHYD - v nehtové kosmetice, lacích na vlasy, lepidlech na nehty a řasy a dekorativní kosmetice. Dráždí kůži, oči a dýchací cesty. Příznak astmatu, vyvolává bolesti hlavy a zánět nosní sliznice. V EU zakázáno!
  • HYDROCHINON - v krémech pro sjednocení pleti a zesvětlení pigmentových skvrn. V EU zakázáno!
  • P-FENYLENDIANID - v lacích na nehty a dekorativní kosmetice. Dráždí oči a způsobuje alergie. V Severní Americe zakázáno. 
  • PHENOXYETHANOL - nejčastěji ho najdete v repelentech proti hmyzu, krémech, make-upech, korektorech, lubrikačních gelech, očních stínech, řasenkách, šamponech, kondicionérech, opalovacích krémech, bázích, očních linkách a pudrech. Do kosmetiky se přidává za účelem vonného efektu. Může dráždit oči, kůži, způsobovat alergii nebo zhoršit ekzém. POZOR! Určitě si na něj dejte pozor při kojení a nejen když kojíte! Maximální povolená koncentrace v kosmetice je 1%!
100% PŘÍRODNÍ KOSMETIKA
  • Eurona - šampóny, dětská kosmetika, tělová kosmetika, prací prášky, aviváže, atd.. Doporučuji z vlastní zkušenosti!
  • Kivvi - pleťové krémy, hydratační gely, pleťové tonikum, čistící emulze, čistící pleťový vitamínový koktejl, sprchové gely, marmelády na rty, krémy na ruce, kosmetika po holení, šampóny, peelingy, atd..
  • Alverde - šampóny, kondicionéry, krémy, pleťové masky, odličovač, hydratační ampule, nehtová kosmetika, dekorativní kosmetika, atd.. 
  • Hristina - masky, oleje, kosmetika na opalování, dětská kosmetika, peelingy, sprchové gely, koupelnové soli, krémy, tělová mléka, intimní kosmetika, másla, oleje, parfémy, prací prostředky, atd..
  • Lavera - balzámy na rty, krémy, čistící pleťové mléka, čistící gely, hydratační tělová mléka, deodoranty, mýdla, sprchové gely, šampóny, kondicionéry, zubní pasty, dětská kosmetika, atd..
  • Urtekram - šampóny, kondicionéry, deodoranty, zubní pasty, tělová mléka, peelingy, dětská kosmetika, mýdla, sprchové gely, krémy, balzámy, bambucká másla, atd..
  • Purity Vision - koupelové soly, kokosový olej a depilační cukrová pasta.
  • Alva - dekorativní kosmetika, deodoranty, kosmetika pro muže, oleje, čistící mléka, masky, gely, krémy, balzámy, proti celulitidě, pleťové tonikum, čistící mléka, mycí prášek, tyčinka na akné, regenerační sprej, šampóny, přírodní repelent, atd..
  • Khadi - barvy na vlasy, šampóny, kondicionéry, vlasové oleje, masky, růžová voda, sprchové gely, kokosový olej, atd..
  • Nobilis Tilian - gely, oleje, krémy, čistící balzámy, dětská kosmetika, kosmetika po holení, čaje, emulze, deodoranty, atd..
  • Dr. Hauschka - krémy, balzámy, tonikum, mléka, masky, tyčinka na rty, kúra, mandlová koupel, korektor, sérum, sprchové krémy, přísady do koupele, oleje, zubní pasty, vlasová voda, pudr, osvěžující roztok, deodoranty, napařovací lázeň, dětská kosmetika, ústní voda, sprchové balzámy, kondicionér, atd..
  • Přírodní kosmetika z fler.cz - mýdla, balzámy, sérum, peelingy, šumivé bomby, šampóny, atd..
  • Alterra - péče o pleť, tělo a vlasy..
  • Oskia - pleťová kosmetika, atd..
  • Eruwen - peelingy, mýdla, soli do koupele a šumivé bomby..
POUŽÍVÁTE PŘÍRODNÍ KOSMETIKU?
CO SI MYSLÍTE O PŘÍRODNÍ KOSMETICE?

Dále si můžeš přečíst

33 komentářů:

  1. Skvelý článok :-) Doma mám takú knihu v tvojom rúži je olovo sa volá a je takýchto zlých látkach, ktoré sa nachádzajú v kozmetike :-) Sama som dokonca o tomm do školy robila prezentáciu

    OdpovědětVymazat
  2. Ja mam hodne rada Yves rocher,ktera je take nezavadna.
    www.pimpleworld.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kosmetiku Yves Rocher mám také ráda, nejraději mám sprchové gely. Bohužel tato značka není přírodní, ale rostlinná a to složení také nemá nějak extra skvělé (u některých produktů)!

      Vymazat
  3. Super článek! :-) Bohužel no, je to pravda. V dnešní době se kašle už na to, zda by nám to v něčem mohlo uškodit.. hlavně, aby to dělalo ten účinek, co má a dobře se to prodávalo. Ano, to je prostě marketingový tah. Já se přiznám, že mám jen pár věcí úplně přírodních... ale začínám se na to zaměřovat čím dál více. Kupovala jsem si teď pár výrobků od Alverde a vyhovovaly mi! :-)

    Pája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! Úplně s tebou souhlasím a v těch nejhorších případech to ani ten účinek nedělá, ba naopak. Pár produktů z dekorativní kosmetiky od Alverde mám, ale moc mi nevyhovují. Každopádně mám v plánu zkusit nějaké produkty z pečující kosmetiky od Alverde, třeba ty mi budou vyhovovat lépe.. :-)

      Vymazat
  4. silikony teda rozhodne nepenia :) a v sprchacoch ich vacsinou nenajdes. to su sulfaty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděla jsem pár sprchových gelů, které měly ve složení silikony. S tím pěněním se velmi omlouvám, ihned jsem chyby v textu opravila. Děkuji za upozornění :-)

      Vymazat
  5. Tyjo, o tom jsem vůbec nevěděla. Skvělý článek.
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný článek plný info, Neli! A přesně jak píšeš - není "přírodní", jako "přírodní". Bohužel. A právě proto se na svém blogu zaměřuju na recenze té opravdické PŘÍRODNÍ a BIO kosmetiky :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bebe, moc děkuji! Tvůj blog čtu ráda, pomalu se chci zaměřit na tu přírodní kosmetiku a díky tvým recenzím a článkům vím, jaké produkty ano a jaké ne :-)

      Vymazat
  7. Super príspevok, toľko som sa nedozvedela ani nepamätám :DDDD
    www.leekralova.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkný článek. Já už jsem párkrát přírodní kosmetiku vyzkoušela a ne vždy jsem byla spokojená a je pravda, že si spousta lidí koupí chemickou kosmetiku a nepřemýšlí nad tím, zda jim nějak nemůže ublížit než aby si vyhledali něco přírodního, co jim bude vyhovovat. I mě už to hledání přírodní kosmetiky docela odrazuje. Posledně jsem si koupila přírodní BB krém, který zanechával na pleti žmolky, leskla jsem se po něm a vypadalo to na mě celkově hrozně. Oxybenzon jsem dokonce našla i v parfému od Avonu, kde bylo na krabičce zvlášť napsané upozornění, že obsahuje oxybenzon. Hned jsem začala vyhledávat co to je a po zjištění jsem ho darovala někomu, kdo složení neřeší a nevadí mu to. Ráda bych si našla pečující přírodní kosmetiku, která mi sedne. Tvé značky jsem si poznačila, tak určitě něco seženu. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Každému nemůže vyhovovat vše, mě třeba moc nevyhovuje dekorativní kosmetika od Alverde, což mi je líto. Dost jsi mě s tím oxybenzonem v parfému od Avonu překvapila, vůbec bych neřekla že mi jej mohli do parfému dávat.
      Přeji hodně štěstí ať se ti podaří něco najít, co ti bude vyhovovat :))

      Vymazat
    2. Od Alverde mám barvičku na rty a tak je tak příšerná (všude se obtiskuje, rozmazává, nevydrží) až je skvělá (velmi příjemná na rtech) a ráda ji nosím tam, kde vím, že nebudu nic jíst, pít a do dvou hodin budu doma. :-D O tom parfému jsem psala i na blogu, tak jestli chceš můžeš se podívat. http://www.vmemzivote.blogspot.sk/2015/03/avon-perceive-dew-toaletni-voda.html

      Vymazat
  9. Pripomenula si mi chémiu :D vďaka :D inak, skvelý článok :D
    Girl with pink nails

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel některá kosmetika je plná chemie..
      Děkuji za pochvalu :-)

      Vymazat
  10. Zrovna několikrát jsem koukala na složení nějakého produktu a snažila jsem se zjisti, jestli je s ním něco špatně, ale nikdy jsem těm názvům moc nerozuměla. Díky za tvůj super článek, hodně mi pomohl, abych se zorientovala :)

    Rimmel Wonder'full Wake Me Up

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že ti článek pomohl :-)
      Já děkuji za pochválení článku!

      Vymazat
  11. Super tipy. Myslím, že niektorým ľudom to naozaj pomôže, pretože keď vidím čo sú schopné niektoré dievčatá dať si na tvár, chce sa mi plakať...

    Bari Bircak

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! Bohužel s tebou musím souhlasit, hlavně aby byly krásné a dokonalé, ale jak ubližují své pleti to už nevidí :-(

      Vymazat
  12. já mám ráda alverde :) vždy mi hrozně hezky voní :) A přiznám se, že spoustu těch škodlivých látek ani neznám . Díky za tipy ! Mary Magdalene

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě moc nevyhovuje dekorativní kosmetika od Alverde, ale chci jí dát ještě šanci v pečující kosmetice :)
      Děkuji za pochvalu, jsem ráda že článek pomohl!

      Vymazat
  13. Já bych dřív nevytáhla paty z baráku bez toho, aniž bych si na xicht nedala nějakej obličej. Dneska používám jenom tužku na oči a občas řasenku. Pak jsem měla problémy s pletí, tak jsem úplně jsem vyřadila make-up, stíny a tyhle věci a všechno se dalo do normálu, dneska mám pleť v pohodě, pouze denně čistím, občas peeling a maska a jinak každý ráno hydr. krém. U mě bylo jedno, jestli je ta dekorativka přírodní, drahá, levná nebo já nevim jaká, ale prostě mi to udělalo vždycky paseku, takže teď jsem bez toho a dobrý.

    OdpovědětVymazat
  14. Velice zajímavý článek, konečně se o tom začíná mluvit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, snad si to některé dívky a ženy uvědomí :))

      Vymazat
  15. Skvelý článok ! Fakt ma veľmi zaujal. Pred mesiacom som navštívila veľtrh kozmetiky a tam prezentovala svoju kozmetiku aj značka KRIPA a oni spomínali, že k škodlivým látkam patrí aj Fenoxyetanol(phenoxyethanol), práve oni ho do makeupov, krémov,...nepridávajú.
    Tak som si to pozerala ďalej a na wikipédii som si našla všelijaké účinky a dôvody, prečo výrobcovia pridávajú túto látku. Ďalej som túto látku našla skoro v každom makeupe, dokonca aj v šampóne.

    www.lifeofbloggerina.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji!! O Fenoxyetanolu jsem nic neslyšela, proto jej ve článku ani neuvádím (ale hned to napravím)..
      Každopádně moc děkuji za novinku, divím se co jsou schopní do té kosmetiky vše dávat..

      Vymazat
  16. Skvělý článek! Ten si musím uložit do záložek! Speciálně děkuju za seznam přírodní kosmetiky, ten se mi určitě bude hodit. Přírodní kosmetiku postupně zařazuji mezi své stálice a časem hodlám (doufám) nahradit všechny umělotiny za kytičky :)

    OdpovědětVymazat

Všem děkuji za komentáře a těším se na tvojí další návštěvu!