TIP

TIP | Nejvhodnější sladidlo pro životní styl, aneb stévie!

6:42:00 Nela Procházková 19 Comments

Že cukr není zdraví, to každý ví, ale mnoho lidí neví čím ho nahradit, aby byl zdraví a jídlo či nápoj byl po něm sladký jako by jste do něj přidali nezdraví cukr. 
Těch náhražek existuje již nespočet, ale ne všechny jsou takový jaký by měli být. Některé nechutnají vůbec dobře až uměle, obsahují kalorie a nejsou moc zdravé. Jenže stévie je jiný! 
Jedná se o sladkou bylinu, která je několikanásobně sladší než obyčejný cukr, neobsahuje kalorie, dá se dát skoro do všeho, můžete si jí vypěstovat sami doma a dá se sehnat v několika různých provedení, např. čerstvá, sušená, prášek, extrakt nebo tekutá. 
ZDROJ

Já si o letních prázdninách jednu čerstvou stévii donesla z květinářství. Velké lístky jsem si sušila na sluníčku a po usušení jsem si vždy lístek rozdrolila do kávy. Její chuť je medová a opravdu sladká. Bohužel, i když jsem se o stévii starala a hnojila jí, tak byla napadena nějakými broučky, po pár dnech uschla a novou jsme si nekoupila. Když jsem ale dělala velkou objednávku z fitness e-shopu nu3tion.cz, tak jsem stévii zahlídla v nabídce mezi jinými sladily. Na výběr mají buď 50g nebo 100g, já hned do košíku hodila tu první variantu, jelikož je stévie opravdu hodně sladká, tak jí stačí kousíček, tím pádem mě vydrží dlouho. 
Co jsme se dočetla na internetu a velmi mě zaujalo je, že stévii lze koupit v tabletách nebo prášku teprve od roku 2011. 

Stévii lze dát všude, tam kam by jste jinak daly obyčejný cukr. 
Tedy do pečení, nápojů, kečupu, marmelád, zavařování, přesnídávek, cukroví, palačinek, lívanců.. Já si jí hned jak mi přišla s mamkou dala do kávy, ale to jsme dělat neměla. Chutnalo to hrozně, až uměle, takže nevím kde se stala chyba, ale stévii v práškové formě určitě do kávy nedoporučuji. 

Stévii v práškové formě jsem zakoupila TADY, za cenu 249 Kč/50g.

ČÍM SLADÍTE VY?
ZNÁTE STÉVII?

Dále si můžeš přečíst

19 komentářů:

  1. Ja som napríklad pred nedávnom našla v DM drogérii kokosový cukor a musím povedať, že ten je tiež skvelý. Obsahuje veľa výživných látok a jeho chuť je skvelá.

    www.lifeogbloggerina.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kokosový cukr mám v plánu vyzkoušet, kolik v DM stojí?

      Vymazat
  2. Tak o tejto rastline som nikdy nepočula, ale veľmi si ma potešila.. Určite odskúšam :) Ja miesto cukru používam med, ale ten predsa len nemôžem dať všade, že? :)

    Pozývam ťa na GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jí zkus!! Med také používám, ale ten není úplně ta nejlepší volba slazení :-)

      Vymazat
  3. Osobně mi stévie prostě vadí, ta dochuť a navíc nevím, jaké studii věřit...někdo ji vychvaluje, někdo odsuzuje - za mě rozhodně sukralóza a kapičky od MyProtein :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každému nemůže sedět vše :)
      Kapičky od MyProtein jsem nezkoušela, ale velmi mě lákají!

      Vymazat
  4. Mě stévie cukr moc nenahradí, příjde mi, že chutná přeci jen jinak.
    www.pimpleworld.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No chuť je jiná, ale je to rozhodně mnohem lepší volba než sladit obyčejným cukrem.. :)

      Vymazat
  5. Jéjéj, já už vyzkoušela těch sladidel taky už plnou zadnici :D Xylitol, sukralozu, stevii, kokosový cukr... bohužel, i mně chuť stévie dost vadí. Xylitol je zase takový mátovější, proto se asi nejvíc hodí do žvýkaček a ne třeba o buchet :D za mne je top kokosový cukr, který chutná výborně, má také nízký GI a hodí se fakt úplně všude. Cena vyšší, ale stojí za to :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristi, ten kokosový cukr mě láká vyzkoušet.. Jaká je jeho cena a kde ho kupuješ? :)

      Vymazat
    2. Já objednávala z biosfera.cz, u nás i v obchodě ho maj dražší, takže z eshopu, mají tam dva, já měla od Iswari, ale mají i levnější. Určitě najdeš ale i jiné eshopy :)
      http://www.biosfera.cz/bio-kokosovy-cukr-250g-g2375.html
      http://www.biosfera.cz/kokosovy-cukr-250g-g5419.html

      Fakt ho vyzkoušej. Nechutná jako kokos :) ale prostě jako lahodný cukr, s karamelovější příchutí :)

      Vymazat
    3. Moc děkuji, určitě ho vyzkouším :))

      Vymazat
  6. Ja sa vždy snažím kupovať si výrobky radšej s obsahom stévie ako cukru alebo umelých sladidiel :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky, ale zrovna coca cole slaz.stévii nevěřím :-D

      Vymazat
  7. Stéviu doma mám, no práve ja ju nepoužívam, na to si potrpí moja mamina :)

    OdpovědětVymazat
  8. Už jsem o ní slyšela, ale úplně na ni zapomněla, děkuji za připomenutí. :)

    Ela

    OdpovědětVymazat
  9. V životě jsem o ní neslyšela :) pro mě opravdu přínosný článek ^^ Cappuccino Lover

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, to jsem ráda, že se ti článek líbí :-)

      Vymazat

Všem děkuji za komentáře a těším se na tvojí další návštěvu!