TIP

Bezlepkové fit palačinky s kaki

17:20:00 Nela Procházková 4 Comments

Také milujete palačinky, ale ty klasické si neděláte, jelikož nejsou zdravé a nedají vám do těla ty potřebné látky? Já v září cca 1x za 14 dní chodila na palačinku do jednoho podniku v Brně. Vždy jsem si jí dávala s tvarohem, ale poslední měsíc a půl se stravuji jinak, takže s tímhle podnikem jsem se musela rozloučit, i když tam dělají také bezlepkové palačinky, ale ty nejsou rozhodně tak zdravé, jako domácí :)

Co budeme potřebovat na těsto (4 střední palačinky)?
50g bezlepkových ovesných vloček
špetka bezlepkového prášku do pečiva (zn. Labeta)
špetka soli
špetka skořice
2g/1PL strouhaného kokosu
100ml mléka (já měla plnotučné)
1 vejce (50g)
8g datlí

Postup:
1. Smícháme ovesné vločky se s práškem do pečiva, skořicí, solí a strouhaného kokosu.

2. Vše pořádně promícháme a přidáme mléko, vejce a datle.

3. Směs rozmixujeme tyčových mixérem na tekuté těsto. Pozor, aby v těstě nebyly celé vločky, musí se rozmixovat na mouku.
4. Na pánev dáme nějaký kvalitní tuk (pokud máte … pánev, tak nemusíte). Já dala olivový olej.
5. Jakmile je pánev rozpálená, tak na ní nalijeme dostatečné množství těsta a smažíme palačinky.
6. Na talíři mám pouze tři, jelikož se mi ta první nepovedla, ale to je skoro pokaždé, takže se toho nelekejte.. Palačinku jsem ale nevyhodila a snědla, nebyla ničím špatná. Pouze esteticky nebyla hezká, rozpadla se. 


Co budeme potřebovat na náplň?
50g kaki
špetka skořice
2g strouhaného kokosu
½ CL holandského kakaa
50g smetanového bílého jogurtu (zn. Boni)

Postup:
1. 50g kaki si rozpůlíme ještě na větší a menší půlku. Tu větší dáme do nádobky na mixování a přidáme k ní ostatní ingredience. Mixujeme tyčovým mixérem až do konzistence krému. 

2. Hotové palačinky (chvilku vychladlé) pomažeme krémem a zamotáme. Je to na vás, jestli si je zamotáte do trubiček a nebo tak, jak jsem to udělala já.

3. Krém mi ještě zbyl, takže já jsem přidala ještě pár ingrediencí. Rozmixovala a měla skvělé smoothie na svačinku! Celý recept na kaki smoothie na blog chystám :)

Já jsem si poté palačinky na talíři nazdobila zbytkem bílého jogurtu, zbytkem té menší půlky kaki, posypala skořicí, kokosem a polila troškou medu..


Výživové hodnoty:
Samotné palačinky (těsto) - 368 kcal
- bílkoviny - 16 g
- sacharidy - 43 g
- z toho cukry - 11 g
- tuky - 13 g
- z toho nasycené mastné kyseliny - 5 g
- mononenasycené mastné kyseliny - 3 g
- polynenasycené mastné kyseliny - 1 g
- vláknina - 6 g
- vápník - 162 mg
- sůl - 2 g
- cholesterol - 223 mg
Kaki krém (počítám celý, jako kdybych použila všechen krém) + zdobení na talíři - 140 kcal
- bílkoviny - 2 g
- sacharidy - 16 g
- z toho cukry - 4 g
- tuky - 7 g
- z toho nasycené mastné kyseliny - 5 g
- mononenasycené mastné kyseliny - 0,1 g
- polynenasycené mastné kyseliny - 0,06 g
- vláknina - 3 g
- vápník - 43 mg
- sůl - 0,003 g

Přeji dobrou chuť :)!

Dále si můžeš přečíst

4 komentáře:

  1. mmm mňam tie musia byť skvelé palacinky som robila minule bratovi ale tie nezdrave s bielej muky ja by som si mala taketo zdravšie spraviť lebo ich mám tiež rada:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si už jiné nedělám. Z bílé neboli klasické mouky jsem palačinky neměla ani nepamatuji :) A tyto mi chutnají i mnohem více!

      Vymazat

Všem děkuji za komentáře a těším se na tvojí další návštěvu!