TIP

Fit avokádová pomazánka s česnekem

14:56:00 Nela Procházková 2 Comments

Taky milujete avokádo stejně tak, jako já? Já ho zbožňuji.. Vím, že ho hodně lidí nemá rádo kvůli jeho chuti, což upřímně nechápu. Jelikož právě ta jeho nenahraditelná chuť je na něm to nejlepší. V loni jsem ochutnala avokádo v Bulharsku a tam bylo mnohem lepší než u nás v České republice, nejenže bylo jednou tak velké, ale přišlo mi i chuťově lepší. Škoda, že jsou u nás ty potraviny takové, než v jiných zemích..
Před rokem jsem vám tu na blogu již recept na avokádovou pomazánku psala, ale myslím si, že tato je mnohem lepší, chuťově výraznější a to díky jedné jediné ingredienci, kterou jsme do pomazánky přidala :)

Než vám ale napíši recept na avokádovou pomazánku, tak chci napsat pár vět, proč je dobré avokádo zařadit do svého jídelníčku. Jakmile jsem začala hledat na internetu, nějaké informace o této skvělé potravině. Zaujala mě jedna věc! A to ta, že plod avokáda může vyrůst a do váhy 1 kg. No a teď už k samotným informacím :) Avokádo je zdrojem velice kvalitních tuků pro naše tělo. Je zdrojem draslíku, mědi, fosforu, magnezia, minerálních látek, mnoha vitamínů a obsahuje kyselinu olejovitou, palmitovou a linolovou. Na závěr jako skvělou informací pro všechny slečny, které jsou v redukci! I když avokádo je zdrojem tuků a to přesněji 100g avokáda obsahuje cca 15g tuků, tak je vhodné i při dietě (slovo dieta nesnáším, ale mnoha slečen na tohle slyší, nebo spíše jí žijí)..

Co budeme na pomazánku potřebovat? 
- 1/2 avokáda
- 2 PL bílého jogurtu
- 1 stroužek česneku
- pár kapek šťávy z citrónu
- sůl a pepř

Jak vidíte z ingrediencí, tak jich je opravdu málo a pomazánka je velice jednoduchá :)! 
Postup: 
1. Půlku avokáda vydlabeme a rozmačkáme vidličkou. 
2. Přidáme bílý jogurt, rozmačkaný stroužek česneku, pár kapek šťávy z citrónu a dle chuti sůl, pepř. 
3. Vše pořádně promícháme a pomazánku namažeme na křehký plátek, žitných chleba nebo nějaký domácí chlebík. Třeba dýňový, který naleznete ve starších článcích. 

Avokádová pomazánka je opravdu velice chutná a česnek jí dodá výraznou chuť. Já ještě na pomazánku dala plátek mozzarelly, ale bude skvělý určitě i jiný sýr, tofu a nebo třeba kvalitní šunka. 

Přeji dobrou chuť :)!

Dále si můžeš přečíst

2 komentáře:

  1. Mňam, to musím zkusit. Poslední dobou hodně experimentuju a zkouším v kuchyni, tak proč nevyzkoušet i něco dalšího :)
    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus a potom dej vědět, jak chutnala :) Já také posledních pár týdnu se opět vracím k experimentování v kuchyni a vymýšlení vlastních a nových receptů :)

      Vymazat

Všem děkuji za komentáře a těším se na tvojí další návštěvu!