TIP

Fit bezlepkové banánové lívance s granátovým jablkem

16:43:00 Nela Procházková 0 Comments

O víkendu si pravidelně dělám takové jakoby neobvyklé, složitější, mnohem více chutnější, na pohled hezčí snídaně. Když jsme ale u mamky, což je jeden týden v měsíci, kdy mám praxe na odpolední, tak si u ní ty lepší snídaně dělám téměř denně. Vždy se inspiruji nějakou fotkou nebo receptem z instagramu, facebooku či internetu. Ale pouze inspiruji, jelikož také ráda vytvářím dle vlastní fantasie své zdravé a pestré recepty, se kterými se moc ráda tady na blogu s Vámi podělím :) 
Omlouvám se za nekvalitní fotografii, ale musela jsem si jí stáhnout ze svého instagramu. K mamce si nevozím foťák se kterým fotím na blog! 
Poslední dobou jsem si velmi oblíbila sýr, který nese název Ricotta. Pro ty, kteří jí neznají a nebo znají, ale moc neví o co se jedná, tak menší vysvětlení :) Jedná se o převařený tzv. tvaroh, který je ze syrovátek. Obsahuje cca 13% tuku, ale ta kterou kupuji já, tak obsahuje pouze 8,5%. Já si kupuji Ricottu od značky Italy a lze jí koupit v Kauflandu. Tam jí kupuji já, ale rozhodně jí seženete i v jiných obchodech, nebo jí dělá i Lidl a Tesco. Velice se mi líbí, že jí lze využít na sladko i na slano!

Co budeme na banánové lívance potřebovat?
1 banán (79 g)
1 vejce
5g strouhaného kokosu
skořice mletá
2g chia semínek
- sladidlo (já měla med)
10g Ricotty (zn. Italy)
voda dle potřeby
1/3 granátového jablka
- 1 CL oleje  na smažení (já měla olivový)


1. Rozmačkáme 1/4 banánu, přidáme vejce, kokos, skořici, chia semínka a trošku vody.
2. Vše smícháme a vzniklé těsto, které by nemělo být moc husté ani tekuté smažíme na pánvi, kterou předem rozpálíme s lžičkou oleje. 
3. Mezi tím, co se nám lívanečky smaží, tak si nakrájíme zbytek banánu na tenčí kolečka a vyděláme zrníčka z 1/3 granátového jablka. 
4. Lívance opečeme z každé strany dozlatova, ale pozor ať se Vám nepřipečou, byla by jich škoda :)
5. Každý hotový  lívaneček pomažeme Ricottou a skládáme do komínku. Lívanec úplně na vrchu komínku Ricottou nepomažeme. 
6. Hotový lívancový komínek posypeme troškou skořice, nazdobíme kolečky banánu, posypeme kokosem, přidáme zrníčka z granátového jablka a pocákáme sladidlem (v mém případě medem).


Lívanečky byly opravdu vynikající! Krásně nadýchané a kombinace s Ricottou byla dokonala. Určitě vyzkoušejte. Skvělá zdravá snídaně, která Vás zasytí :)

Výživové hodnoty celé snídaně - 249 kcal
- bílkoviny - 9 g
- sacharidy - 27 g
- z toho cukry - 21 g
- tuky - 12 g
- z toho nasycené mastné kyseliny - 5 g
- mononenasycené mastné kyseliny - 3 g
- polynenasycené mastné kyseliny - 2 g
- vláknina - 5 g
- vápník - 81 mg
- sůl - 0,032 g 
- cholesterol - 224 mg 

Pokud jste je vyzkoušely, tak Vám přeji dobrou chuť a dejte vědět, jak Vám chutnaly..

Dále si můžeš přečíst

0 komentářů:

Všem děkuji za komentáře a těším se na tvojí další návštěvu!