TIP

Osvěžující ovocné smoothie s kokosovým cukrem

8:00:00 Nela Procházková 18 Comments


Smoothie miluji! O Vánocích jsem dostala smoothie maker, aby jeho příprava pro mě byla jednodušší. A konečně ho teď mohu využívat několikrát do týdne a neleží mi pouze na kuchyňské lince, jako tomu bylo přes chladnější období.

Co na tohle smoothie budeme potřebovat? 
- bílý jogurt
- vodu 
- broskev 
- mražené maliny a lesní ovoce
- kokosový cukr 

Vidíte, že k tomu je potřeba opravdu málo ingrediencí. Zasytí vás to na několik hodin, osvěží, pochutnáte si  a příprava zabere málo času. Pokud také vlastníte smoothie maker, tak ušetříte fůru času. Ale jestli ne a smoothie si budete mixovat jakýmkoliv jiným mixérem, tak to jde také, ale mnohem více času vám zabere mytí. 

Do smoothie makeru si dáme trochu vody, bílý jogurt, broskev, mražené ovoce a půl čajové lžičky kokosového cukru (pokud máte rády sladké, než kyselé dejte více). A mixujeme dokud se nám všechny ingredience nerozmixují. Po několika sekundách máme rozmixováno a buď si hotové smoothie necháme v láhvi nebo přelijeme do sklenice. Můžete ho ozdobit kousky mraženého ovoce, jako já! 

Než ale ukončím recept a popřeji vám dobrou osvěžující chuť, tak bych vám chtěla představit kokosový cukr, který mi byl zaslán webem Blogerky.cz. O kokosovém cukru jsem poprvé slyšela asi před rok, ale nikdy jsem ho nevyzkoušela. Teď už ale vím, že jsem dělala chybu! Obyčejnému bílému cukru se vyhýbám, co to jen jde. Samozřejmě občas ho v nějakém jídle mám, pokud to jídlo ho již dopředu obsahuje. Ale já sama ho nikam nepřidávám. Kávu si sladím medem, ovesnou kaši také a čaje piji zásadně neslazené. 

Nemám ráda úplně kyselá jídla a ještě když se jedná o tekuté, jako je tohle smoothie. Proto jsem se rozhodla přidat kokosový cukr mezi ostatní ingredience. 

Kokosový cukr se získává ručním sběrem nektaru z okvětí kokosových palem. Jedná se vlastně o karamel, proto po něm i cukr krásně voní. Následně se karamel drtí na krystalky a balí se. Poté putuje do regálů a nyní si s ním sladíte smoothie. Navíc tenhle cukr má nízký glykemický index (30 až 40). Tím pádem nezvyšuje tolik hladinu cukru v krvi. Je v BIO kvalitě! Tenhle pytlík o hmotnosti 250g zakoupíte za 69 Kč na e-shopu Empower Company.

Nevím proč, ale mě spíš voní po kávě. Je ale pravdou, že sladí méně, než klasický cukr. Já jsem zvyklá nesladit skoro vůbec, takže mě stačí pouze půl čajové lžičky do kávy nebo si ho občas dám ráno do kaše :) Nejlepší bude ale do pečení a na letní kyselejší smoothie.

Děkuji webu Blogerky.cz za zaslání kokosového cukru na vyzkoušení!

Dále si můžeš přečíst

18 komentářů:

  1. Kokosový cukr kupuji už nějaký ten rok a je to výborná alternativa klasického bílého cukru, s tím se totiž moc nekamarádím :-) tento se dá přidat třeba jen tak do bílého jogurtu a je to mňamka :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavli, to máš pravdu je chuťově skvělej :)
      Děkuji za inspiraci do jakého jídla cukr použít!

      Vymazat
  2. Veľmi rada si prečítam každý tvoj nový príspevok, čím ďalej tým zaujímavejšie články.:)

    Môj BLOG-Sydney Sleek diary♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé Izabell, mockrát Ti děkuji za krásný komentář :) Moc mě potěšil! Jsem ráda, že se články líbí :)
      Vidím, že máš asi blog o cestování, ty já moc ráda čtu! Až bude chvilka času, tak se moc ráda podívám :))

      Vymazat
  3. Moja mamina hrozne chcela ten smoothie mixer a tak ho mame doma, vačšinou si mixujeme ovocie čo máme akurát po ruke, ale toto smoothie vyzera fakt dobre mňam♥♥ pekny članok

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten Smoothie maker je skvělej :)
      Děkuji Ti za milý komentář!

      Vymazat
  4. Vypadá to moc dobře, hned bych to zkusila :)
    Ejnets in Lisboa

    OdpovědětVymazat
  5. Smoothie mám rada, tak to určite vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho miluji :) určitě zkus, budu ráda za odezvu, jak chutnalo!

      Vymazat
  6. je super nápad přidat tento cukrt do smoothie, jinak vypadá moc chutně.:)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Všem děkuji za komentáře a těším se na tvojí další návštěvu!